De zorgsector kent vele kritische momenten in diverse omstandigheden! (Reactie)snelheid en betrouwbaarheid in de communicatie in de zorg zijn dan letterlijk van levensbelang, ook bij persoonlijke veiligheid! Het gaat hierbij niet alleen om patiënten of bewoners van zorginstellingen waarbij in levensbedreigende situaties elke seconde telt. Zorgalarmering biedt geruststelling voor cliënten, omdat zij de zekerheid hebben dat er professionele hulp komt bij plotselinge incidenten.
Omdat elke locatie en dienstverlening uniek is, leveren wij zorgalarmering op maat. Zorgalarmering kan worden gecombineerd met andere oplossingen zoals domotica. Dit leidt tot slimme en gebruiksvriendelijke toepassingen. Voorbeeld van een combinatie is het automatisch inschakelen van camerabeelden op het moment dat er een zorgoproep wordt gemaakt. Bovendien wordt het alarm op de smartphone van de zorgverlener zichtbaar met daarbij de camera beelden. Aan de hand hiervan kan de zorgverlener de nodige actie ondernemen. Dit kan zelfs gecombineerd met informatie over de locatie waar de cliënt zich bevindt.
Optimale bereikbaarheid zonder obstakels voor wijkzorgteams
Optimaliseer als team zelf de bereikbaarheid zonder administratief gedoe
De Xelion App is ideaal voor zorgmedewerkers die in mobiele teams samenwerken. Met de App organiseert een team zelfstandig het werk en verbetert de bereikbaarheid spectaculair.
Telefoontjes van cliënten komen dankzij de Xelion App automatisch bij de juiste medewerkers terecht. Ook zijn altijd de actuele gegevens van collega’s en cliënten direct beschikbaar. Je kunt meteen zien welke cliënt je belt en of collega’s beschikbaar zijn.
De Xelion App installeer je eenvoudig op je eigen smartphone. Gebruik je een privételefoon, dan worden de kosten voor zakelijk gebruik en gesprekken keurig gespecificeerd en door de werkgever vergoed. Je hoeft dus niet meer met twee verschillende toestellen te werken. Of een toestel door te geven aan collega’s in je team.
Bespaar direct tijd dankzij handige functies
Automatisch aan- en afmelden in het team
Op basis van je werkrooster weet de Xelion App of je beschikbaar bent. Je hoeft zelf niets in te schakelen, je bereikbaarheid voor cliënten en collega’s wordt automatisch geactiveerd. En tijdens diensttijd zorgt de Xelion App dat alleen de gesprekken die voor jou bestemd zijn bij jou terechtkomen.
Inkomende telefoontjes gaan altijd naar de juiste persoon
Xelion App zorgt er voor dat een gesprek bij de juiste persoon terechtkomt. Is die persoon in gesprek? Dan schakelt de oplossing automatisch door naar een ander teamlid, of bij urgentie naar een centrale helpdesk.
Zien wie er voor je belt
Belt een cliënt, dan zie je direct op het scherm wie het is. Zo kun je iemand op de juiste manier begroeten. Bovendien zie je wanneer jij of een collega voor het laatst contact met deze persoon heeft gehad.
Altijd in contact met andere collega’s in het team
Je ziet via de Xelion App wie er beschikbaar is. Ook de locatie van je collega’s is zichtbaar. Makkelijk als er snel iemand naar een cliënt toe moet. Wil je overleggen? Via de groepschats sta je altijd in verbinding met je teamgenoten.
Zakelijk en privé volledig gescheiden, ook op je eigen smartphone
Met de Xelion App communiceer je zowel zakelijk als privé met één en dezelfde mobiel. Met de app bel je alleen met het zakelijk nummer, ook op je smartphone. Je geeft dus niemand je privé-nummer en niemand die je ongewenst stoort. Ben je niet aan het werk en gebruik je de Xelion App niet? Dan krijg je alleen privé-gesprekken binnen op je mobiel!
Overtuig jezelf en ga ook slimmer werken
De Xelion App maakt mobiele zorgteams beter bereikbaar en verbetert het contact met cliënten in de wijk. Ook interesse in slimmer en makkelijker werken in wijkteams? Neem dan contact op voor een demo.